vrijdag 19 november 2010

Overlock Bernina 800 DL

Juicht ende jubelt. 
Sedert deze week beschikken De IJverige Wijven immers over een gloednieuwe  Bernina 800DL overlockmachine. Deze werd ons geschonken door Mertens Service Center, waarvoor onze oprechte dank. We zullen dit nieuwe lid met veel liefde en zorg behandelen.

Hiervoor moeten we natuurlijk ook dank roepen aan IJverig Wijf Marie: mercikes voor het initiatief en de 'onderhandelingen'!

Deze beauty kan dus door elk IJverig Wijf gebruikt worden. Enkele voorwaarden en afspraken omtrent het gebruik van de overlock kan U nalezen op de nieuwe pagina 'Overlock'. Heeft U hieromtrent nog vragen laat het ons dan weten op deijverigewijven@gmail.com.
Op diezelfde pagina vindt U helemaal onderaan het reservatieformulier. De overlock is vanaf 1 december te reserveren.
Interessant om te weten: de overlock zal ook op elke IJverige Wijven bijeenkomst paraat zijn.

Twee IJverige Wijven gaan speciaal voor U op les. Zij zullen hun best doen om de kennis die ze daar opdoen omtrent het inrijgen en gebruik van de overlock aan U door te spelen.  Dit wordt verwacht ergens rond het begin van december onder de vorm van foto's, tips and tricks en filmpjes.
DSC_0691

En rep U nu maar vlug naar het reservatieformulier.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb de 700 hier staan en het is mijn grote liefde! Ik kijk alvast uit naar de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof zeg! Ik zal maar eens beginnen met een deftig naaimachien ipv mijn toyota'ke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, posten jullie die tips hier niet? Ik kan ook nog wel wat les gebruiken :-)
    Veel plezier met jullie pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ook vol belangstelling uit naar de tips en vooral jullie ervaringen. In de naailes zijn er twee overlocks, waarvan een bernina-overlock (type 1100) en die past zijn snelheid probleemloos aan, wat voor beginnende naaisters toch een voordeel is. De andere overlock (industriële en ongekend merk)zoeft als een haas en voor je 't weet zit je al veel te ver. Op het stoffenspektakel in Kortrijk heb ik me uitgebreid laten informeren over vier types overlockmachines die de Bernina-stand daar staan had en o, met begerige oogjes heb ik staan kijken en luisteren. Maar ik wacht nog een jaartje, tot ik wat beter kan naaien eer ik er een aanschaf. Dus zijn jullie positieve en negatieve ervaringen heel welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. iik weet niet of iemand dit nog leest, maar is het er nog van gekomen, met die tips en ervaringen en filmpjes enz? ;-) ik kan net nu hetzelfde toestel kopen van iemand die ik van wat verder ken, maar wil dus graag uitzoeken of het makkelijk in gebruik is enz...

    BeantwoordenVerwijderen